Nyckelkomponenter för att uppnå hög effektivitet
Ett kraftfullt verktyg för att hitta möjliga förbättringar i den egna verksamheten och identifiera och implementera best practice.
Digitalisering innebär att organisationer ökar affärsvärdet i förhållande till förbrukade resurser. Det effektiviserar och gör processer, arbetssätt och rutiner smartare, smidigare och mer tillgänglig – avgörande faktorer för att skapa hållbarhet och lönsamhet i framtiden.
Är till skillnad mot digitalisering en samlad förändring där stora delar eller hela verksamheten tar hjälp av digitala initiativ för att skapa en varaktig förbättring som är förankrad i strategier och planer.
En väldefinierad struktur för att beskriva kopplingen mellan strategi, affärsprocesser, IT-infrastruktur och integrationer mellan olika system.
Vårt tillvägagångssätt har hämtat inspiration från Toyota där man utvecklar verksamhet och medarbetare genom Kaizen och Kaikaku, som står för ständig och radikal förbättring.
Failure Mode and Effect Analysis och är en typ av feleffektsanalys som används inom tillverkningsindustrin för att proaktivt hantera risker med produkter och processer under utvecklingsfaserna.
En systematisk kartläggning av beröringspunkterna mellan en organisation och dess kund, och av vad som är viktigt för kunden, som leder till en bättre uppfyllelse av kundens verkliga behov.
Identifierar och fokuserar på det som skapar värde för kunden medan det som inte skapar värde ifrågasätts och minimeras.
Vi skapar förutsättningar för att de strategiska inköpsmålen ska uppnås med hjälp av en helhetssyn på försörjningskedjan och enkla och välbeprövade verktyg.
Utveckling en verksamhet börjar oftast med en analys som ger svar på vilken potential som finns och vad som behöver göras för att nå den.
Productivity Potential Assessment är en inom tillverkningsbranschen beprövad metod som ofta visar på en förbättringspotential på i storleksordningen 30 %.
Väldefinierade processer är ett kraftfullt verktyg för att skapa kundfokus, identifiera viktiga överlämningar och för att belysa var värde skapas i en organisation.
Kännetecknas av: kundfokus; data- & faktadriven styrning; processorientering; proaktivitet; samarbete över organisationsgränser och en strävan efter perfektion.
En viktig del av Lean som används för att få en tydlig bild av vilka förbättringar som behöver göras för att verksamheten ska kunna skapa kundvärde på ett effektivt sätt.
En av grundstenarna inom Lean och en japansk akronym för Seiri, Seiton, Seiso, Seiketsu och Shitsuke, vilket på svenska översätts med: Sortera, Strukturera, Städa, Standardisera och Skapa vana.
Vi erbjuder tre seminarier som på olika sätt presenterar hur din organisation kan arbeta med förbättring. Hör gärna av dig om du vill ha hjälp med att välja det som passar bäst utifrån era behov.