Detta kan vi hjälpa er med
Ett kraftfullt verktyg för att hitta möjliga förbättringar i den egna verksamheten och identifiera och implementera bästa praxis.
Ökar affärsvärdet i förhållande till använda resurser. Det gör processer, arbetssätt och rutiner smartare, smidigare och mer tillgängliga – avgörande faktorer av existentiell betydelse för att skapa hållbarhet och lönsamhet i framtiden.
En samlad förändring där stora delar av verksamheten, eller hela, tar hjälp av digitala initiativ för att skapa en varaktig förbättring som är förankrad i strategier och planer.
En väldefinierad struktur för att beskriva kopplingen mellan strategi, affärsprocesser, IT-infrastruktur och integrationer mellan olika system.
Vi har hämtat inspiration från Toyota där man utvecklar verksamhet och medarbetare med hjälp av kaizen och kaikaku, som står för ständig respektive radikal förbättring. Ett förbättringsarbetet drivs med fördel som ett projekt för att bli resurseffektivt och ge önskat resultat.
Failure Mode and Effect Analysis och är en typ av feleffektsanalys som används inom tillverkningsindustrin för att proaktivt hantera risker med produkter och processer under utvecklingsfaserna.
En filosofi som identifierar och fokuserar på det som skapar värde för kunden medan det som inte skapar värde ifrågasätts och avvecklas.
Skapar förutsättningar för att de strategiska inköpsmålen ska nås med hjälp av en helhetssyn på försörjningskedjan och välbeprövade verktyg.
Utveckling av en verksamhet börjar oftast med en analys som ger svar på vilken potential som finns och vad som kan göras för att nå den.
Productivity Potential Assessment är en beprövad metod inom tillverkningsbranschen som inte sällan upptäcker en förbättringspotential så stor som 30 %.
Väldefinierade processer är ett kraftfullt verktyg för att skapa kundfokus, identifiera viktiga överlämningar och belysa var värde skapas i en organisation.
Kännetecknas av: kundfokus; data- & faktadriven styrning; processorientering; proaktivitet; samarbete över organisationsgränser samt en strävan efter perfektion.
Viktig del av lean-metodiken som används för att få en tydlig bild av vilka förbättringar som behöver göras för att verksamheten ska kunna skapa kundvärde på ett effektivare sätt.
En av grundstenarna inom lean och en japansk akronym för Seiri, Seiton, Seiso, Seiketsu och Shitsuke, vilket på svenska översätts med: sortera, strukturera, städa, standardisera och skapa vana.
Vi erbjuder tre seminarier som på olika sätt presenterar hur en organisation kan arbeta med förbättring. Hör gärna av dig om du vill ha hjälp med att välja det som passar bäst med hänsyn till era behov önskemål.